O minune la baptiști: se cumpără broșurile lui Iuga

Nu știu cine este domnul Fodorean, dar e o apariție. E serios, blând, bun de suflet și de gură, vag bârfitor, tenace și conservator: cu alte cuvinte, nu există persoană mai agreabilă într-o biserică, indiferent din ce confesiune face parte. Mi-a pus niște întrebări (la care a răspuns singur) și a făcut niște afirmații, la care am răspuns eu. E o formulă care merită încercată, ca să-ți testezi cunoștințele, răbdarea și, mai ales, îndelunga răbdare. Fodorean (F) pare să fie un penticostal din diaspora supărat pe baptiștii de peste tot.

F: ”Lipsa aceasta de obiectivitate mă deranjează la baptiști. Inabilitatea de-a enunța principii pe care și ei să le respecte.
De ce generalizați? Nu e nicio lună de când a murit Cristi Țepeș… Poate învățați ceva din asta, măcar să scăpați de obiceiul de a vă adresa unor mulțimi…

F: ”Dacă v-ați referit la calitățile pe care le-au avut înaintașii noștri, unul care se apropie în trăire de acei oameni este Marius Cruceru, a cărui activitate i-am urmărit-o pe parcursul mai multor ani.
Cristi Țepeș nu a fost înaintașul nostru. Cât despre Marius Cruceru,  Dumnezeu să-l țină sănătos!

F: ”Păi, draguților, ori lucrăm doar cu toate datele ori nu.
Cu toate datele, drăguțule, cum altfel! ”Drăguților” sună bine  când traduci din Tolstoi, Dostoievski, Cehov și Turgheniev, dar nu  pe românește. Îl accept, pentru că jumătatea mea de rus plânge după clasici.

F: ”Vă întreb în modul cel mai sincer: ce s-ar întampla dacă toți am proceda ca voi?… Ba dimpotriva, îmi fac blog găsesc și pe alții ca mine dispuși să o întoarcă mereu și pe partea cealaltă…”
Drăguțule, e de încercat. Dacă materialul e bun, îl întorci și pe partea cealaltă și nu se cunoaște.

F: ”Acum Iuga (poetul și scriitoru) ne întreaba ironic de ce nu ne ocupăm și de Suedia? Deci cu alte cuvinte de ce nu fugim după mai multi iepuri odată?”
Păi, a zis bine poetul: nu-i păcat să alergi numai după reni?

F: ”Ar fi culmea să ne supăram dacă alții aplică același principiu când e vorba de proiectele inițiate de noi…”
Da, ar fi o culme foarte înaltă, drăguțule, dar dacă nădăjduim, ajungem și acolo.

F: ”Dați-mi voie să spun că nici atunci când domnul Negruț a venit la noi la biserică să solicite ajutor financiar pt studenții de la Emanuel nu am avut toate datele despre studenții aceia, nu m-am dus să-i verific, nu am făcut investigații…
Ați procedat total greșit! Să arunci cu banii fără să vezi marfa? Dacă era alterată moral?

F: ”Va intreb: când domnul M. Cruceru s-a hotărât să pedaleze 1000 de km (dacă nu greșesc) pt copilul acela, știa el toate datele despre familie și copil? Vă asigur că nu.
Aveți deja răspunsul, de ce mai întrebați?

F: ”Sau când va fi vorba de cauze inițiate de baptiști vă veți pune toți neuronii în funcțiune ca să demonstrați că e „satanic” să nu ne implicăm și că problema respectivă e și problema mea?!
Nu toți neuronii, drăguțule: doar pe ai domnului Samy Tuțac, că are de dat cu ei în toți creștinii.

F: ”A venit Iuga pe la noi (pt că bântuie des toată Europa) și să-i pun mereu toate spusele sub semnul intrebării, să mă prevalez mereu de faptul că nu-l cunosc, nu știu ce lucrare face, deci nu ajut.”
Aștept foaia de bântuire a lui Iuga. Până atunci nu vă cred.

F: ”Păi dacă am proceda toți așa, ce lucrări s-ar mai face? Vă spun eu: Hnatiuc n-ar mai avea școală teologică, Iuga nu și-ar vinde broșurile, iar RVE ar emite o jumătate de oră pe zi.
Iar ați dat-o pe peiorative, drăguțule! Are Hnatiuc școală teologică? Pe bune? Vinde Iuga broșuri și i le cumpără cineva? Mai emite RVE? Astea sunt deja minuni, drăguțule! Minuni baptiste, cesaționiste…

Reclame

13 gânduri despre &8222;O minune la baptiști: se cumpără broșurile lui Iuga&8221;

  1. Finalul e apoteotic 😊
    A propos de ajutorul dat oricui cere, fără „toate datele”, vreau să îi mulțumesc Dlui Fodorean, am priceput si eu așa cum de s-au perindat atâtea fețe politice pe la Elim fără să își pună cineva de acolo problema dacă se încalcă vreun principiu sau nu. Răspunsul e simplu: unde nu e prințip, nu e nici încălcare de prințip. După experiențele de muuulți ani în frățietatea penticostală, aș putea afirma și eu că, în general, cam ăsta e principiul după care se lucrează (adică fără), dar cum nu am „toate datele”, mai bine mă abțin. O iau prin credință că lucrurile nu stau așa. Vedeți, stimabile, că si baptiștii sunt în stare de credință, cu tot cesaționismul lor?

  2. Dvs ati raspuns oarecum punctual la chestiunile ridicate de mine. Nu uitati insa ca si intrebarile retorice au avut un rost. Referitor la „inaintasii nostri”, era vorba de afirmatia dvs despre parintele Iuga: „Mi se pare ca e un baptist de moda veche pe care nu-l scoti usor din ale lui”. Am dedus ca prin „baptist de moda veche” intelegeti ca avea calitatile baptistilor din vechime, altfel spus a „inaintasilor”. In aceasta privinta eu spuneam ca nu Iuga ar fi „de moda veche” ci mai degraba Marius C si regretatul Cristi T, despre care ati pomenit cand mi-ati raspuns la unul din comentarii.

  3. Detine Hnatiuc o scoala? Despre aceasta ar trebui sa vorbim cu studentii de la UEO, sa aflam cine taie si spanzura acolo, ptr ca ma gandesc ca nu poti sa faci chiar tot ce vrei pe mosia altuia. V-am dat doar unul din numele „patronilor” de acolo. Apropo, daca l-ar trimite pe D.H sa ceara bani ptr scoala, institutia ar intra in „insolventa”.

  4. „Ati procedat gresit. Sa arunci cu bani fara sa vezi marfa?”.
    E una sa o vezi (cum ati vazut si dvs poze si ati primit informatii despre fam. Bodnariu) si e cu totul alta sa ai toate datele problemei. Doream sa spun ca posibilitatile noastre de investigare sunt extrem de limitate (si in cazul Bodnariu si atunci cand facem colecte pt studenti baptisti). Cum as putea eu, de exemplu, sa aflu ce fel de poama e un student? Verificand cu pastorul local, care te pomenesti ca stie cu acuratete toate „cararile” lui? La urma urmei daca vreau sa ajut, imi asum un anumit risc! De asemenea, mi se pare putin cam hilar ca tocmai domnul Iuga, caruia ii place sa tina seminarii pe teme de familii ne sugereaza sa nu ne aruncam cu totii sa salvam o familie sau sa criticam un sistem care s-a dovedit a fi abuziv ci mai degraba sa ne redirectionam atentia spre drobul de sare din ograda noastra (legile romanesti, pe care Ciolos s-ar putea sa le resusciteze).

  5. Va mai pun o intrebare, de data aceasta nu una retorica 🙂
    In timp ce ne subestimeaza, afirmand ca nu suntem in stare sa schimbam legile unei tari, domnul presedinte Viorel Iuga ne intreaba de ce nu protestam si impotriva altor tari, cum e Suedia. Cum vedeti dvs logica aceasta? Sau presedintele baptistilor nu are vreme de proteste dar are timp de glume?

  6. Stiu ca in Romania cea mai mare ingrijorare este ca „nu se aplica legea” iar cand auzim de alte tari occidentale ca acolo se aplica legea tindem sa-i aplaudam in nestire. Nu mai conteaza ce legi au occidentalii, daca rata criminalitatii e mai mica decat in Romania inseamna ca „sistemul e bun”. Exact logica aceasta o au si multi cetateni occidentali. Asa ca nu a fost greu pt occidentali sa introduca legi care permit sistemului sa abuzeze cetatenii tarii. Nu isi dau seama toti de asta ci doar cei care s-au lovit de el. Dvs intuiati, in mod gresit, ca in Norvegia copilul e sfant, ca e rege, ca alora le pasa de copii. Haideti sa mai facem impreuna un exercitiu de logica, sa vedem cat le pasa. In tarile scandinave CPS are putere mare, iti poate confisca copilul pentru cel putin 60 de motive. De la un „spanking” se face usor caz de abuz si ti-i ia inainte sa te dumiresti daca e vis sau realitate. Ei bine, in aceleasi tari scandinave daca cineva iti violeaza fiica minora primeste o pedeapsa extrem de blanda. Va pot trimite linkuri din ziarele norvegiene si suedeze sa vedeti ce pedepse au primit un grup de barbati care au violat o fetita de 10 ani. De asemenea, recent in Suedia un somalez a violat bestial o fetita de 11 ani si la tribunal a primit o sentinta sa faca munca comunitara cateva luni. Acum, daca acestor scandinavi le-ar pasa cu adevarat de copii, nu ar fi logic sa le de-a violatorilor de copiii niste pedepse mai dure decat in alte tari, ca doar lor le pasa mai mult de copii? Deci, domnilor, in Norvegia nu copilul ci banul e sfant! Se da vre-o 3000 Euro pt un denunt, se dau bani la agentii CPS, la foster parents, „terapisti” si „consilieri” etc.
    Tehnicile manipulatorii ale serviciului de protectie a copilului sunt asemanatoare peste tot in tarile civilizate. Iata ce spune un fost angajat CPS:

  7. Domnule Rares,
    Din pacate aici trebuie sa va dau dreptate. Am observat si eu cum se actioneaza fara principii. De exemplu la penticostali e primit la anvon orice pastor baptist, indiferent de pozitia acestuia fata de penticostali. Parca nici nu-i intereseaza. La baptisti, insa, cel putin in privinta aceasta principiul este respectat. Nu esti acceptat sa predici in bisericile baptiste daca in afara esti un anti-baptist convins (in afara de faptul ca au cine stie ce interese cu tine). La penticostali insa il pune la predica pe oricare pastor baptist. Fara niciun interes. Ca doar ce interes sa aiba de la sarmanul om? Penticostalii n-au invatat asta: cei care sunt impotriva noastra nu sunt pentru noi 🙂 Cum pastorii penticostali nu au niciun interes sa predice la baptisti (nici macar sa vanda carti si brosuri, pt ca ei nu scriu) nu-i intereseaza daca acestia ii invita la ei sau nu pt ca oricum n-au nicio intentie sa mearga. In privinta oaspetilor baptisti e un exces de grandoare la penticostali. Nu invata deloc de la baptisti nici-un principiu. Eu le-as recomanda penticostalilor sa respecte cel putin doua principii: 1) Sa nu mai accepte la predica persoane care „ne vorbesc de rau imediat dupa aceea..” pt ca nu e un gest de dragoste ci unul de prostie.
    2. Sa nu se implice de acum in proiecte interconfesionale cu baptistii daca nu au absolut toate datele problemei. Pare irealizabil dar se poate. Domnul Iuga a demonstrat ca se poate!

  8. Uite ca au aparut informatii noi. http://adevarul.ro/locale/timisoara/marturia-bodnariu-romanul-caruia-norvegia-i-a-confiscat-cei-5-copii-detalii-ancheta-tinuta-secret-norvegienii-cunosc-socati-1_569291fd37115986c65802d7/index.html
    Vreau sa cred ca fr. Marius este sincer si ca nu vom afla, pe masura cresterii transparentei v-a-v de ceea ce se gaseste in dosar, ca lucrurile stau altfel. Plec de la premiza ca Barnevernet este o institutie discretionara si, in anumite cazuri, abuziva, facand exces de zel.
    Dar ceea ce inteleg eu din declaratiile fr. Marius sunt urmatoarele lucruri (nu deloc lipsite de importanta):
    1) A existat de-a lungul timpului (nu stim de cata vreme) un sir de confruntari sau, altfel spus, dispute intre familia dansului si autoritatile de la scoala pe tema disciplinarii copiilor. Din aceste dispute, pare clar ca fr. Marius a capatat impresia ca nimeni nu se poate atinge de dansul si familia dansului. Cad, iata, doua din acuzatiile formulate initial – a) ca directoarea este mama tuturor relelor (e clar ca dansa a incercat sa ii transmita ideea ca gandeste gresit – gresit potrivit cu legislatia din Norvegia); b) ca Barnevernet a intervenit „out of the blue” si nu au trecut prin etape preliminare de consultare cu familia etc. E foarte posibil ca Barnevernet sa fi fost informati de directoarea scolii ca exista o istorie in relatie cu aceasta familie, din care asistentii sociali au inteles (gresit sau nu, o va dovedi procesul, daca va fi unul corect) ca pedeapsa corporala a copiilor este o chestiune care tine de „valorile” familiei, devreme ce ei nici nu s-au ascuns fata de scoala ca au astfel de „vederi”, evident in contradictie cu legislatia (ca nu sunt in contradictie cu Biblia, conteaza prea putin pentru Barnevernet si pentru judecatori). Deci, protectia copilului a considerat ca familia are probleme de lunga durata cu aceasta atitudine, si au considerat ca, preventiv, e necesar sa separe copiii de parinti, pana la probarea sau nu a acuzatiilor. Nu mai spun ca, iata, au existat si in trecut incidente care puteau fi interpretate de directoarea scolii foarte bine ca dovezi de abuz (julitura explicata ce copil, cu larga imaginatie, ca „m-a lovit mami cu piciorul in spate”), dar care au fost trecute cu vederea.
    2) Ca fr. Marius este deplin constient de faptul ca manifestatiile de strada reprezinta un risc real pentru cazul dansului, dar (uluitor si oarecum iresponsabil, dupa opinia mea) le sustine pentru ca vrea sa se „lupte cu sistemul”, dand impresia ca, in cazul dansului, conteaza mai putin daca isi va recupera copiii, ci conteaza faptul ca are mandatul sa demoleze un sistem discretionar si abuziv. Vreau sa cred ca nu isi inchipuie ca lucrurile se schimba in Norvegia ca in Romania (unde se poate face imediat rabat de la lege de dragul strazii).
    Chiar daca nimeni nu ii poate impune nici fr. Marius si nici fr. Ionescu ce sa faca si ce strategie sa adopte (noi, in calitate de frati, ii respectam si ii iubim, chiar daca poate nu suntem de acord cu dansii) totusi ar face bine, pentru bunul nume al bisericii lui Hristos, pe care, iata, au adus-o in lumina reflectoarelor, sa procedeze etic macar de acum inainte. Adica: a) sa nu mai formuleze acuzatii pe care ulterior sa fie nevoie sa le retraga, sub o forma sau alta, sau care sa se dovedeasca incorecte sau lipsite de suport factual; b) sa nu mai ponegreasca inclusiv in public pe aceia care le sunt frati si surori de credinta, dar care considera, potrivit constiintei lor, ca abordarea ar trebui sa fie alta (pentru simplul motiv ca au nevoie de mai multe informatii ca sa se poata decide daca sa sustina public cauza lor sau doar in rugaciune si, dupa caz, financiar ori legal).

  9. Rares, sunt prea multi norvegieni care admit ca Barnevernetul actioneaza samavolnic. Nu poti sa mergi intotdeauna pe increderea oarba in autoritati. A sta linistit fiind mereu convins ca autoritatile iti vor binele si acei functionari nu ar actiona niciodata pe baza unor preconceptii eronate impotriva cuiva este o dovada de imaturitate (din toate punctele).

  10. Domnule Ciobanu,
    Eu am inteles ce spuneti dar nu gasesc nicaieri ca ar fi existat in prealabil discutii cu directoarea scolii pe tema disciplinarii. Din cate am inteles directoarei nu i-a placut faptul ca fetele erau diferite, dar nu in sensul negativ perceput de noi. Ar fi culmea ca noi ca romani sa-l acuzam pe Marius ca nu a devenit norvegian get beget peste noapte. Nu cred ca M.B a crezut ca nu se poate atinge nimeni de el in satul acela ci nu si-a dat seama ca lucrurile pot lua asa o intorsatura si il vor considera vinovat pana va demontra ca e inocent. In marea majoritate a tarilor civilizate e invers. Orice ati spune, la norvegieni multe lucruri sunt pe dos. Ei se lauda cu rata criminalitatii redusa. Ce inteleg ei prin „criminalitate”? Ca sunt putine spargeri de locuinte sau ca nu le fura nimeni gainile din cotet? Aia e tara „civilizata”, cum sa se intample asa ceva? Ca violuri si pedofili au din belsug, la o tarisoara de 5 mil de locuitori iar pedeapsa pt viol consta in general in „munca patriotica”.

  11. E complicata situatia. Cunoaste cineva de unde are informatia ziarul adevarul? Acum e clar ca o disputa intre diriginta-familie a existat. Ce implicatie o fi avut mama lui Ruth in disputa aceasta? La inceput se mentiona ceva despre ea, o femeie foarte credincioasa. Din reportajul scurt al lui Cristi reiese ca ea parea increzatoare, ca, canta cantari… Pe cine protejeaza Marius? Cristian Ionescu cunoaste toate detaliile? Se prea poate ca familia Bodnariu se lua de invatatoarele din scoala pt unele imoralitati ce se faceau (educatie pro homosexualism? ) si invatatoarele au incercat sa rezolve situatia care dpdv al sistemului norvegian era exagerata, apeland la barnevernet. Probabil ca nu si-au dat seama ca barnevernet nu sta prea mult la discutii, ei având nevoie de copii pt adoptie si sa poata sa stea in business.

Comentariile nu sunt permise.