Walden (1) Bătaia

În copilărie luam foarte des douăzeci și cinci de lovituri cu cureaua, la fundul gol, legat la mâini cu sfoară de cânepă, aplecat peste un scaun greu din lemn.

Vara nu purtam pantaloni scurți,  pentru a nu fi confundat cu vreo zebră ce a trecut clandestin frontierele spre East.

Când am împlinit treisprezece ani, am fost pedepsit „părintește”, cu lovituri de par rindelat hexagonal, ce susținea,  in curtea mamei mele, o tufă de trandafiri roșii . Dupa ce parul s-a rupt de glezna piciorului stâng, am primit lovituri cu picioarele, cu pumnii, lovituri cu dosul palmei.

Una din palme, primită peste urechea stângă,  mi-a perforat timpanul. La Cluj, doctorul de specialitate, Shapira, mi-a prescris Polidin, injecții antibiotice zilnice, pe o durată de șase săptămâni.

Sălășluiesc în State de aproape patru decenii. Prima jumătate a acestui timp, am petrecut-o în anturaje „bine structurate mioritic”, atât tradițional, cât și evanghelic.

Aș avea multe, multe de spus in legătură cu violența „pocăinței” românești!.

Recent, am citit în „The Illustrated Dictionay of Snark” următoarele :
„Spare the rod, spoil the child – ( Use the rod, get six months probation , and you’are visiting your child under strict supervision !)

Sincerely, Walden

10 gânduri despre &8222;Walden (1) Bătaia&8221;

  1. Sa nu uitam sa mentionam ca tatal lui Walden a fost pastor baptist (acum e in pensie).
    Problema nu e ca autoritatile norvegiene apara astfel de cauze ci faptul ca, pe langa cazurile serioase de abuz, Barnevernetul confisca si copii din familii in care nu poate fi vorba de abuz (uneori doar pt ca mama s-a imbolnavit si familia nu mai are resurse. Ia copilul de la parinti si dau o gramada de bani la foster parents sa-l creasca ei, in loc sa de-a banii aia la parinti, sa nu rupa familia). Dar ce conteaza ce zice Biblia? Abuzurile Barnevernetului sunt multe si inca vor mai iesi la iveala si altele. Institutia aceasta opereaza straniu. Daca Walden ar fi locuit in Norvegia nici nu e sigur ca l-ar fi luat Barnevernetul.

  2. Am mai spus-o: CPS din Norway nu protejeaza copiii. Asa cum nu ii ia pe adolescentii violatori, care in mod evident constituie un pericol pt copiii din zona si de la scoala. De la unii emigranti le-au luat copiii sub pretextul ca nu sunt educati de parinti in spiritul norvegian (copilul era prea timid etc). Paradoxal, parintii copiilor (adolescentilor) violatori nu sunt pedepsiti cu confiscarea copiilor ci se merge pe ideea ca sunt recuperabili. Avand in vedere aceasta logica gandita „la nord” nu mai sunt sigur daca un caz care pt noi este evident abuz ei ar gandi la fel sau le-ar acorda parintilor circumstante atenuante pt cine stie ce motiv. Am inceput sa-i cunosc pe norvegieni … la rece.

  3. Razvan draga, chiar si in cazuri de genul Walden, cred ca cea mai buna solutie este sa educi parintii, sa.i separi pe copii pt o vreme de ei, dar scopul sa fie intodeauna de a reintregi familia. Te rog, nu insista (este inutil) ca Barnevernet este indreptatita in ceea ce face, pt ca ce fac ei este mai groaznic decat ce a facut tatal lui Walden…Dupa standardul Barnevenetului tu ai fi trait fara tata… si…nici tu nu ai fi ajuns mai bine nici tatal tau nu ar fi ajns un om mai bun. Sa nu reparam un abuz cu un alt abuz (mult mai mare, adesea).

  4. Psalm 23

    1. (O cantare a lui David.) Domnul este pastorul meu: nu voi duce lipsa de nimic.

    2. El ma paste in pasuni verzi si ma duce la ape de odihna;

    3. imi invioreaza sufletul si ma povatuieste pe carari drepte, din pricina Numelui Sau.

    4. Chiar daca ar fi sa umblu prin valea umbrei mortii, nu ma tem de niciun rau, caci Tu esti cu mine. Toiagul si nuiaua Ta ma mangaie.

    5. Tu imi intinzi masa in fata potrivnicilor mei; imi ungi capul cu untdelemn, si paharul meu este plin de da peste el.

    6. Da, fericirea si indurarea ma vor insoti in toate zilele vietii mele, si voi locui in Casa Domnului pana la sfarsitul zilelor mele.

    . . .si cu nedumerire crestina ,ma scarpin indelung in barba’mi alba si ma’ntreb : – Oare ” toiagul si nuiaua ” traducerii lui Cornilescu ,inclusa si incorporata „draft” in Norvegia evanghelico-romaneasca , oare reuseste sa fie trecuta cu vederea de Barnevernet ???!!!
    ( hai mai treaca-mearga o „mangaiere” cu nuiaua ,dar . . . .” mangaiere radicala” cu toiag cu maciuca,curbat si cu noduri ori . . .foarte contemporan , hexagonal) ???!!!).
    Poate Daniel Buzdugan ar fi in drept sa sune si el prin Norvegia ,sa aflam si despre parile „penicostalismului eclipsat”,in fijorduri ne-batute si ne-luminate de Soare !

  5. Dragă Walden, este ridicol cum creștini blânzi și buni ridică în slăvi corecția fizică a copiilor. Wurmbrand a trebuit să-și dezgoleasca spatele, ca să fie crezut. Tu ti-ai acoperit picioarele.
    Am auzit și prostia asta: l-a bătut cu dragoste. Nu, l-a bătut la furie, la ciuda, dar nu din dragoste. Când eram copil, am făcut multe prostii. Ca să scap de pedeapsă, am mințit. O dată am dat vina pe altcineva. Apoi, am trecut la încăpățânare: mai bine îmi taiau limba, decât să spun ceva.
    S-a spus: sunt de plâns părinții. Nu este adevărat: sunt de plâns copiii.

Comentariile nu sunt permise.