Walden (5) Secretul

Picture 113Iată-mă prins pentru prima oară în ghearele de pluș ale celei mai oribile, perverse și sadice poliții secrete de pe mapamond, renumita Securitate. De ce de pluș?.  De ce acest calificativ de finețe superlativă?   Vă voi explica mai pe larg.

Eram împins de la spate într-o celulă așa cum mi-o imaginasem  în descrierile făcute  de regretatul meu bunic și mentor, din timpuri când  trecuse și el pe acolo.

Pătrundeam  într-o lume în care experiențele și lecțiile scumpe și usturătoare ale copilăriei mi-au fost de un neprețuit  folos.  Iată-mă  în „orașul florilor”, Timișoara, resident „bine” cazat în subsolul sediului Securității.

Optsprezece ani mai târziu, din aceea clădire a infamiei și a morții au plecat lunetiștii spre Piata Catedralei. Voluntari civili, sub acoperire perfectă, unii din ei „iude evanghelice”, cu radio și microfon la guler, slugi cu îndoctrinare marxistă, iar pe față cu masca „pocainței” zâmbitoare.

Mă aflam în mâna celor mai rafinați și mai grozavi călăi ai Secerei și Ciocanului. Și asta fără să știu că tatăl meu lucra, din plin, cu abnegație absolută,  pentru ei. . .

 

40 de gânduri despre &8222;Walden (5) Secretul&8221;

  1. Pentru WALDEN:

    Cele două comentarii ale tale le-am pus în așteptare, să le pun diacritice și să le pun ca postari separate. Sper să reușesc asta în cursul acestei zile.
    Vezi că ți-am scris un mail încă de ieri.

  2. Handicapul meude stangacie computeristica ,este de plans. De cand un tanar ,cineva din Arizona m-a ajutat sa-mi schimb adresa de mail.,sunt neputincios si stangaci si nu reusesc sa-mi citesc mesagele de pee greengables.. Am fost hakerit si virusat in repetate randuri de cei ce nu sunt deaccord cu ce scriu ,Cum zic, sunt foarte clumzzzzy. Draga Rasvan,,te rog sa-mi ierti neputintza , Sper sa vina cineva sa ma ajute s invat din nou sa citesc emailurile , daca consideri ca este safe sa vorbim telephonic(!), sti numarul meu !.Dupa ce raspunde robotul, nu ridic daca nu cunosc timbrul vocal al celui ce suna si lasa mesaj….La noi este 1 A M , si am scris fara ochelari pe nas, ca un miop, cu ochii lipiti de butoane,Sorry 1, GBY, Lee. p.s Iti multumesc pentru bunatatea ,atentia ,ajutorul si rabdarea ta !. Sper sa ne intalnim in curand ,impreuna cu Marinel !. Trebue sa vin in Romania u arme si bagaje,Sunt invitat la vanatoare de cerbi lopatqri in Zarand, zona Sicula , unde s-a nascut sotia mea.Invitatia o am facuta de prietebul meu George Vesa din Ighiel =Alba Iulia.Vezi pe google TRANSEURO=prduse din carne si panificatie ///afacerea lui de acoloL-am tot amanat si pe el ,dar sper ca la toamna ,dupa votare , voi veni .

  3. Wow! Walden, mi-ai dat o ştire… de milioane! Dacă ne ţine Domnul până în toamnă, abia aştept să ne vedem. Pentru mine e destul de simplu, că Şicula şi Zărandul e aproape, mai greu va fi pentru Răsvan, că trebuie să străbată ţara. Dar, uite cum ajung în felul acesta să mă văd şi eu face-to-face cu Răsvan, în sfârşit! Domnul să-ţi ajute în planul tău!
    Cât despre predica la care ai făcut trimitere… avem şi noi „băştinaşi” destui care practică aceeaşi strategie în a-şi face publicitate. Vorba lui nenea Iancu (parafrazând): „pocăinţa adevărată e minunată, e sublimă… dar lipseşte…”

  4. Dragă Walden, am să trec postările tale la așteptare, ca să am timp să le pun diacritice și să le paginez. Apoi, să le postez în serial, dacă Domnul îmi va lăsa răgazul ăsta.
    Am înțeles cu mailul. Va urma și cel de-al șaptelea episod, după miezul nopții în România.
    Te îmbrățișez.

  5. Tristă poveste.Dar am o nedumerire domnule Walden.De ce vînați?Ce vă atrage cînd luați viața unui animal?Mai sunt 283 de zile pînă la alegerile prezidențiale din America și am înțeles că după ce votați veniți în România la vînătoare de cerbi lopătari cu multe arme și bagaje…

  6. Dragă Elisei, cred că era o metaforă. Tot Walden spune că nici ecranul calculatorului nu-l vede decât dacă lipește ochelarii de el. Cum să tragă în cerbi?
    Dar observația ta e bună. Ai văzut filmul ”Vânătorul de cerbi” cu Robert de Niro? Nu cred că erai născut pe vremea aia, dar e acolo o scenă care ți-ar fi plăcut să o vezi.
    Înainte de plecarea pe frontul din Vietnam, băieții au făcut o partidă de vânătoare de… cerbi.
    Au omorât unul și l-au pus în remorca unei mașini.
    Întorși în America, după grozăviile din Vietnam, pleacă din nou la vânătoare de cerbi.
    Cerbul apare în bătaia puștii, un exemplar minunat. De Niro era un țintaș perfect, nu miop ca Walden.
    Îl ia pe cerb la țintă, apoi… Urmează momente de așteptare. Cerbul se întoarce, încet, și pleacă liniștit pe poteca de unde venise.
    De Niro nu mai putea să ucidă. Se întorsese alt om.
    Apoi, mă vezi pe mine și pe Marinel omorând o insectă de mărimea unui cerb? 🙂
    Am în cabinet niște furnici minuscule, care-mi mănâncă biscuiții. Ne înțelegem perfect. Biscuiții ajung la toată lumea.

  7. Elisei, te asteptam. Tu ai auzit de metafore?! Iti urez in noul an ca toiagul si nuiaua divina sa-ti mangaie toate nedumeririle tale!. Fii lnistit, m-am razgandit . Ai planuit cumva vreun accident de vanatoare??!! Cat despre „lopatari”, avem si aici. Ei nu vor vota cu Donald Trump. Nu ma surprinde deloc vigilenta si agerimea ta !. Fii pe pace!

  8. Dragă Walden, Elisei este unul din prietenii mei de pe blog. E un suflet minunat. A avut mari necazuri acasă, așa că el are șanse să semene cel mai tare cu tine.
    Dacă și tu vorbești de cerbi în țara lui Adrian Năstase… 🙂

  9. Domnul Răzvan aveți dreptate nu am prins războiul din Vietnam(sunt nascut pe 27 noiembrie 1980) dar filmul The deer hunter l-am văzut de mai multe ori în anii 90,eram adolescent.OK, vă cred metaforă și firma Transeuro a distinsului domn George Vesa tot metaforă să fie?

  10. Domnule Walden vă apreciez povestea de viață și respect vîrsta pe care o aveți deasemeni nu doresc să vă supăr cu nimic.Sunt o fire curioasă si pun întrebări aiurea cîteodată.Chiar aveți lopătari în Arizona?

  11. Elisei dragul meu, eu nu locuesc in Arizona. In urma cu duazeci si cinci de ani , cand terenurile impadurite din zona Marilor Lacuri (mid-west America)Yellow River Valley,nu erau scumpe , am reusit impreuna cu sotia mea sa cumparam o proprietate impadurita ,acoperita cu stejari maturi, ashtree si pe ici si colo brazi argintii grosi, de toata frumusetea.Apoi cu mult efort financiar si cu vointa de mot amestecata cu spirit liric moldovenesc,(genele isi spun cuvantul ) am construit in mijlocul unei poieni ,langa lac ,o cabanutza de barne, cocheta, cu cerdac si vatra . In timp, an de an am curatat padurea de uscaturi ,am facut carari pe o adancime de peste un kilometru si apoi in jurul lacului. Acum cararile ce serpuesc printre stejarii seculari .sunt acoperite de zapada,Sub foia alba de nea ,aceste poteci sunt capitonate cu un muschi verde-albastrui ,matasos si moale de culoarea smaraldului .
    Bineinteles am vanat cerbi si caprioare si am adunat in fiecare an multe cosuri de ciuperci gustoase ,comestibile .Unele le-am uscat. Aici vanatoarea nu este facuta abuziv, vanam doar cat este necesar..Si cum carnea de vanat este mult mai sanatoasa (si mult mai ieftina !)decat cea din pravalie,preferam carne de vanat. Friptura, tocanite, ciftelutze cu ciuperci in sos cu marar ,carnat si pulpe usor afumate cu lemn aromat, de cires salbatic. God bless you – Elisei *

  12. Răzvan,domnul George Vesa este prietenul fratelui nostru Walden,omul care l-a invitat la vînătoare de cerbi lopătari.Transeuro este firma lui George Vesa.Deci nu era nimic metaforic, Walden a fost invitat la vinătoare…asta încercam să spun,asta am înțeles din comentul domniei sale.Scuze pentru exprimarea defectuasă.

  13. Elisei, nu reținusem chestia. Mi se păruse o vorbă spusă de Walden cum aș zice eu că mă duc la vânătoare cu Ion Țiriac. 🙂
    N-ai de ce să-ți ceri scuze. Poți să spui aici tot ce-ți trece prin cap.
    Da, Walden a lămurit frumos. 🙂

  14. Scump frate Walden nu pot spune decît felicitări pentru căbănuță,îmi imaginez cum umblați prin acele păduri cu stejari seculari cu pusca în spate .Am văzut recent un film se cheamă „The Revenant”(recomand),acțiunea se petrece undeva în vestul îndepartat.Dumneavoastră locuiți în mid-west să înțeleg.Am observat că s-a revenit la vînătoarea cu arcul modern bineînțeles.https://www.youtube.com/watch?v=IDVj5ycvfeY

  15. Ehe, Elisei dragă, nu la vânătoarea cu arcul s-a revenit! Acum se vânează cu altceva, mai periculos 😉 (asta e o metaforă 😀 ) Eşti tânăr şi ai văzut deja multe. Dar şi mai multe unt încă de văzut şi auzit…

  16. Mergand South ,spre frontiera cu statul Kentucky ,spre Ohio River Valley,terenul este mai deluros creste mereu si se aseamana cu podisul Transilvaniei . Locuri deosebit de pitoresti si . foarte bune de vanat . Multi din prietenii nostrii se duc in zonele si terenurile proprietate de guvern ,se distreaza male bonding si vaneaza aolo zile in sir trofee. In tabere improvizate ,in RV ori corturi. In astfel de escapade se mai intampla si accidente, mai ales unde se consuma abuziv bauturi alcoholice . Vanatoarea, cand devine hoby ,este foarte costisitoare . De altfel aproape toate sporturile pretind mereu un costisitor upgrade ,stapanit de competitive, lauda, vanitate. Eu raman la vechea mea arbaleta, la pusca si cureaua lata si vanez in padurea noastra binecuvantata ! GBY Elisei .

  17. Walden,nu gasesc Yellow River Valley.Daca ma puteti ajuta cu un link ceva.Am fost de multe ori la vinatoare acum nu mai merg.Porci as putea vina dar de caprioare,cerbi imi este mila.Odata tata a inpuscat o caprioara,nu a nimerit-o prea bine asa ca am fugit ca bezmeticii prin padure, a mai tras inca un foc,caprioara a cazut dar se mai zbatea si a decis sa ii taie gitul cu un cutit,un carnagiu in toata regula.Era atit de mica si plina de singe,mi s-a facut mila, de atunci nu am mai mers.Pe linga Iasi avem paduri mari dar prefer sa merg cu bicicleta sau cu ATV-ul,doar sa observ animalele.In Romania vineaza politicienii,politistii,vamesii si citiva oameni de afaceri cu legaturi dubioase intr-un cuvint fostii securisti,militieni,camatari.Stiu ca in America e altfel.Am fost in Franta la vinatoare de mistreti(ca spectator) si e foarte diferit de Romania,acolo vineaza in general agricultorii.Dar de unde am plecat si unde am ajuns. 🙂

  18. Walden, daca o sa dati detalii amanuntite cu orientarea cabanei, s-ar putea sa va treziti cu cerbii la usa. 🙂

  19. „Moartea caprioarei” lui Labis m-a miscat si pe mine .DAR CEL MAI MULT ,m-a micat moartea lui, felul in care a fost adus la tacere, a fost linsat.Marele Eminescu a patit la fel. Iar poezia se termina in dureroasa afirmatie logica : ” -avem carne !”

  20. Doamna Lidia fiti pe pace ca nu trimite nimeni drona ca in ultimul ” Bourne supremacy” sa il elimine fizic pe „Walden” pentru asta trebuie coordonate gen latitudine longitudine 🙂 si nici nu prea cred ca vrea cineva sa il elimine,pare ciudat…greu de crezut.Nici pe Pacepa nu l-au eliminat 🙂

  21. Luceafar stricit

    Dintre sute de catarge
    Care lasa malurile,
    Cate oare le vor sparge
    Vanturile, valurile?

    Dintre pasari calatoare
    Ce strabat pamanturile,
    Cate-o sa le-nece oare
    Valurile, vanturile?

    De-i goni fie norocul,
    Fie idealurile,
    Tu urmeaza in tot locul
    Vanturile, valurile.

    Nenteles ramane gandul
    Ce-ti strabate canturile;
    Zboara vecinic inganandu-l
    Valurile, vanturile.
    autor : LUCEAFARUL NEAMULUI NOSTRU, STRIVIT DE MANA CRIMINALA A LUI IUDA

Comentariile nu sunt permise.