Fără cuvinte

DSC09141

Câteva precizări legate de liniștea de pe blog. În primul rând, Walden nu mi-a mai trimis nimic, nicio pagină de amintiri. Or, pe mine paginile astea mă interesează mai mult decât orice. Suntem din aceeași generație.  Am trăit,  fiecare în felul lui, teroarea comunistă.  Educația noastră a fost diferită. El a ales libertatea cu orice preț.  Eu am ales o viață la limita ipocriziei. El a riscat, eu nu. El a trecut prin închisori,  eu am făcut un compromis. El a fost ispitit, eu nu. El a fost torturat, eu nu. El a scăpat, eu am rămas. Generația de la 1927 a fost sacrificată.  Generația lui Walden și a mea a fost sacrificată,  de asemeni. Nu stiu ce-ar fi ajuns Walden într-o Românie democrată. Nu știu ce-aș fi ajuns eu într-o țară liberă. El a avut un model, eu nu. El și-a iubit  bunicul, eu mi-am iubit mama. Amândoi am fost niște „foști”. El a fi avut o comoară,  eu aș fi avut o moară.  Când am împlinit 18 ani, bunicul meu nu mai putea vorbi. Ne înțelegeam cu el prin scris. Bunicul cunoștea mai multe limbi străine.  Gândea în germană și rusă.  Mi-a scris pe românește: dacă nu ne furau comuniștii, de ziua ta ti-aș fi dăruit o mașină.  Bunicul îndrăgea motoarele. Mie îmi plăceau mașinile.  Eu cumpăram timbre și plicuri, iar bunicul scria rudelor din occident.

Marinel a primit niște documente de la Walden. Pe unele dintre ele le-am văzut și eu, pe altele nu. El a hotărât să le facă publice și să le comenteze. În această perioadă am refuzat să stau de vorbă cu el. Urăsc chestiile aranjate. Nu-mi plac culisele. Din punctul meu de vedere, Anei Valentin a fost un monstru. Marinel încearcă să vadă cum arată un monstru pe dinăuntru.  Îl urmăresc cu mare interes.

Într-o perioadă în care lumea se pune de acord și iese în piețe cu lecția pregătită dinainte, noi nu știm unul de altul. E mai corect așa.

(În fotografie: Muntele Ceahlău cu Baba Dochia privind  mută la vale.) 

13 gânduri despre &8222;Fără cuvinte&8221;

  1. Răsvan, trecând peste faptul că nu vor fi prea mulţi cei care să creadă că nu „plănuim” „istoria asta paralelă”, e important, cred eu, ca lumea să ştie că amândoi depindem de ce trimite Walden. Probabil că, ocupat fiind să-mi trimită mie materialele pe care le am, a neglijat o vreme să-ţi mai trimită ţie. Dar remarc faptul că ai intuit foarte bine ce vreau eu să fac publicând materialele. În primul rând, pentru mine e limpede că Anei Valentin încearcă oarecum disperat să-şi „fabrice” un trecut de victimă a sistemului. Apoi, e clar că aceia care încearcă să-l „acopere” într-un fel, şi bănuiesc că-ţi dai seama la cine mă refer, nu prea reuşesc decât să fie penibili. Citind tot materialul „memorialului” pe care îl am nu pot decât să spun că mi-e tot mai silă şi milă… În acelaşi timp şi de aceeaşi persoană…

  2. Dragul meu, eu nu scriu. 😀 Public ceva scris deja. Şi-apoi, poate e captivat că în sfârşit cineva publică lucrurile pe care el le tot spune de multă vreme. Bine însă că s-a decis să le facă publice măcar acum…

  3. Am lipsit de acasa trei zile . Eram nerabdator sa urmaresc ce ,,va urma”…
    Draga Rasvan nu stiu ce este pe alte bloguri. Eu cred ca ,,serialul Walden ” trebuie sa continue aici. Imi doresc ca oamenii pe care-i cunosc mai de demult sau mai de curand sa ramana concecventi.

  4. Zice o vorbă din bătrâni: „Întărâtă-i…”
    Chiar n-am înţeles. Probabil că am să mă opresc cu publicările ca să nu stric ziua nimănui… 😦

  5. Draga Marinel,
    daca mie mi te edresezi [ ?] , eu nu am de gand sa intarat pe nimeni .
    Eu doar mi-am dat cu parerea .
    Mie nu poti sa-mi strici ziua .
    [ Ciar nu am citit nimic in ultimele 3-4 zile -asa ca nu stiu ce se petrece pe bloguri ].

  6. Mitică dragă, nu m-am referit la nimeni personal, ci la senzaţia că unii au impresia că Walden nu mai scrie din cauză că am început să public ceea ce de fapt el mi-a trimis şi mi-a cerut să public. Dacă aş ştii că întreruperea postărilor mele ar avea ca rezultat reluarea serialului, aş face-o fără probleme. Nu arde casa…

  7. Multumesc Marinel , uite ca eu m-am linistit. Cred ca toti trebuie sa ne linistim si sa asteptam in rabdare ceea ce urmeaza.
    Istoria se desfasoara greu si se scrie si mai greu…

  8. Seriaelele vietii descrise mereu au un inceput ,un cuprins si o incheiere….
    De multe ori ne este greu sa intelegem pe unde si cum ne incadram!!!
    Totusi e de apreciat fiindca prin subiectele aparute despre viata unui tata,fiu …….ajungem sa cunoastem lucruri care pentru unii e greu sa le conceapa ,dar sa le si traiasca!!!!!Putem sa apreciem ca am avut ocazia astfel sa le citim si speram ca citirea altor subiecte va continua binenteles prin rolul important pe care il detine atit Cristian Rasvan cat si Walden… in expunerea lor, fiindca doar e o parte din cuprins si e departe incheierea acestei carti virtuale dupa cum vedem ca o rasfoim pentru fiecare subiect!!!
    Nu trebuie sa ne impotmolim si sa ne dezamagim …….dupa cum unii doresc sa ajungem……
    Trebuie sa stim cum sa continuam si sa intelegem ca prin persoana lui Anei se descopera lucruri care au afectat multe familii si in special in Bisericile baptiste si penticostale…..Adevaruri care ar dori de multi care inca sunt in viata ,sa fie ingropate !!!
    Este foarte interesant cum in viata ajungem azi sa ne conectam fara ca unii in persoana sa ne cunoastem ,dar prin astfel de scrieri ajungem sa ne expunem tabloul vietii care la un moment dat reda de fapt importanta vietii pe care ajungem sa o traim !!
    Si din aceste intimplari ….scrieri noi avem multe de invatat ……!Daca suntem atenti la ce este scris putem sa descoperim la ce duce viata duplicitara,cat de important este sa fim uniti,sinceri si la ce valori se ajunge in viata prin comportamentul vietii pe care noi ajungem sa-l detinem fata de cei din jur!!!!Tot odata sa nu ne lasam sa cadem in capcanele persoanelor duplicitare care pot sa ne fie foarte apropiate…….,dar din interes egoist pot sa ne raneasca vietile si ranile sa ajunga cicatrizate si mereu sa ne lase in memorie durerea si suferintele din timpul lor proaspat facute….Chiar daca acest serial apare si pe blogul lui „Marinelblaj” ,nu trebuie sa ne panicam si trebuie sa intelegem ca ….Istoria se pare că se scrie încă…..”Si astfel putem sa facem anumite comparatii ,analize dupa cum facem cand citim evangheliile si epistolele expuse in Biblie……
    Eu chiar cred ca acest lucru e foarte binevenit si nu apare ca o concurenta ,ori o contrazicere….ci dimpotriva intregeste aceasta poveste reala pe care unii au trait-o ,altii o mai traiesc si urmatoare generatie are ocazia sa o cunoasca si sa inteleaga cum se pot evita astfel de tragedii care pentru cei mai multi nu aduc bucurii si nici nu vor aduce……

  9. Personal il cred pe Walden fara sa-l fi cunoscut… dar amintirea cu Stalin e a lui? Nu poate fi arestat in ’53 si sa fie de virsta dvs. Anei Valentin e de virsta tatalui meu. Chiar de Waden s-ar fi nascut in ’45, tot era prea mic sa-l salte Secu in ’53…. sau am cetit eu intr-o viteza.

  10. Arestarea din martie 53 ar fi a lui Anei Valentin, tatăl lui Walden. Acel „memorial” este scris de tatăl lui Walden. Aţi citit în viteză şi aţi şi ratat prima pagină unde scrie despre cine e vorba…

Comentariile nu sunt permise.