Fratele meu, Ionatan (3)

Într-adevăr, rândurile tale au fost ca o boare răcoroasă printre frunzele salcâmilor, ca un dulce susur de izvor pentru căpriorul însetat…”

Când Ionatan începea scrisoarea din preajma Crăciunului, de pe 16 noiembrie 1974, atât de exploziv metaforic, negreșit se întâmplase ceva esențial în viața lui, între timp. Exaltarea și generozitatea nu cred că l-au părăsit vreodată, nici în cele mai grele clipe ale vieții.

ionatan 3

Era atât de plin de imagini, încât, în ciuda vieții anoste de zi cu zi, căuta mereu un prilej să dea frumusețe și sens celor din jur. În vârtejul bucuriei sale, te prindea în hora metaforelor și nu te lăsa din vraja lor decât atunci când simțea că te-a purtat prea sus.

Câștigate cu greu, clipele sale de fericire trebuiau împărtășite cu cei dragi. Încă nu scria pentru sertarul cerului. Cu anii, după decepții omenești nesfârșite, diamantul dragostei sale, șlefuit cu lacrimi, l-a închinat lui Hristos.

Când deveneai prietenul lui Ionatan, rămâneai captiv, ca o paranteză în poveste, toată viața:

”Ca o paranteză: am găsit sufletul pe care îl căutam, care îmi inunda zilele și nopțile. Simt pentru ea ce n-am simțit niciodată pentru nimeni. Acum am descoperit dragostea. Dragostea adevărată. Am gustat fiorii nesiguranței și mut mi-am pierdut privirile în sufletul ei. În această stare am început să scriu ceva care se vrea un jurnal intim. Poate o să fie un simplu jurnal. Sau poate o să fie amprenta sufletului. Poate o să fie poezie și vis, sau poate n-o să fie nimic. Totuși, o să fiu mai întâi de toate, eu. Eu, poetul incurabil care-și plictisește clipele cu versuri și ucide timpul cu visul.”

ionatan 5

ionatan 4

Cine a fost fata de care s-a îndrăgostit Ionatan prima dată? Poate am știut, dar am uitat, poate n-a considerat necesar să aflu. În fond, ce importanță mai avea, când dragostea se scria, la șaisprezece ani, cu majusculă?

”I-am dedicat o poezie, ”Scrisoare ție” pe care, însă, n-am avut curajul să i-o dau. Transcriu mai jos câteva versuri…”

Poezia, scrisă de mâna lui, o vom citi împreună, în original, altă dată.

(va urma)

Lasă un răspuns

