Fratele meu, Ionatan (4)

”Mă alungă stelele… Mă alungă și mă atrag.”, scria Ionatan, îndrăgostit, la 16 ani. Trecerea prin icoană era încă departe. Exista o iubită în carne și oase, care, evident, nu avea de unde să știe ce vulcan de poezie a trezit.

Iar eu mă înalț și cad, și iar mă înalț și iar cad. Aș dori să smulg o stea, să scot un cui din palmele spațiului crucificat pe crucea eternității și să mi-l împlânt în suflet. Apoi, să-l înfig, așa plin de dor și dragoste în sufletul iubitei…

Iubita, cerul și stelele au fost făcute special pentru adolescenții îndrăgostiți de literatură, de pictură și de muzică.

În sufletu-mi imens, rămas abis/ De dragoste și zări acum golit/ A mai rămas un strop de-albastru vis:/ Privirea-ți l-a cuprins și-a înflorit.

Rămâi mereu tăcută și măreață/ Un sfinx îndepărtat, de neatins…/ Am strâns în suflet minunata-ți față/ Și peste ea cu dragoste am nins.

Te cheamă sufletul cu strigăte și șoapte/ Iar gându-mi s-a ascuns în ochii tăi…/ Să fie zi vreau, fiecare noapte,/ Ca soare-n munți când ceața e în văi.

Nu vreau să am din tine doar o clipă/ Ci veșnicia ta aștept să-mi dărui/ Și-apoi să pot în tine să mă nărui.

Nu înțeleg de ce nu-ți lași privirea/ Să cadă în oceanu-mi de furtună/ Se va-nălța apoi ducând iubirea/ Pe valuri mângâiate-n vreme bună.

Sau vom pluti în miez adânc de mare/ Feriți de cerul sfărâmat în valuri/ Noi vom avea un soare nou, și-o zare/ Ce se va odihni pe alte maluri.”

Poezia este foarte importantă pentru că acestea ”sunt primele versuri unde nu mai folosesc versul alb…”, îmi mărturisea el.

ionatan 7

Vremea căutătorului de suflete și rime, de dragoste și sensuri, de singurătate și zări, vremea căutătorului de fiori în fiordurile cerului, de soare, de noapte, de șoapte și moarte, a celui care caută, găsește, pierde și iar caută a trecut: cu un emoticon și-un clic rezolvăm viața.

ionatan 6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Un gând despre &8222;Fratele meu, Ionatan (4)&8221;

Lasă un răspuns

